John & The Big Nothing

"You can do what you want to whenever you want to
You can do what you want to, there's no one to stop you
Do what you want to whenever you want to
though it doesn't mean a thing, Big nothing"

jag vill ha pengar till en najs filmkamera.
kanske ska bli en såndär "stipendie-fitta" och söka fram pengar till min "dokumentation av neo-cyber-ironins 2010".
nä, alla vet att jag egentligen bara vill filma mig själv och mina vänner i annelundsparken en regnig sommardag då parken blomstrar som mest och sen lägga till Elliott Smith som soundtrack. tänk typ lucky three-filmen. hoho.

alla som känner mig vet att jag älskar min VHS-Collection ("fy skäms" och "inte ok"). Såg häromdagen Beverly Hills Cop för första gången någonsin (sug på den du!) och då självklart på VHS.
Har nu lånat hela Beverly Hills Cop-boxen av Jonas vilket är asball hursomhelst. Såg därmed andra filmen i trilogin och älskade den, saknar dock given VHS-standard.
Alla vet att om man ska se en schysst Action/Comedy/Thriller(och självklart "erotisk thriller)/Drama från 83-99 så ska filmen ses på VHS, detta är en del av allmänbildningen.
btw. det finns sjukt många värdelösa erotiska thrillers från denna tid som inte förtjänas att ses av någon, förutom mig då som såklart bara älskar skiten! sliskiga saxofon-soundtracks och usla skådisar tar plats på en så ball plats som i Kalifornien ("inte ok").
ska skriva en lista över "VHS-Must-See" och posta här någon dag. om någon är sugen så öppnar jag härmed en utlåningsfirma för dessa obskyra filmer med, bara släng iväg en kommentar så får ni hem filmen på posten i en vecka.

skrev endel igår ändå. vet ej om materialet är av högklass, jag får presentera det för de andra i twv och se vad som händer. vore kul om vi kunde spela lite idag, man vet aldrig.
för övrigt så vaknade jag idag med en såndär gigantisk "going nowhere"-klump i halsen. Frusciante fick rädda mig för stunden innan jag stod på fötter igen. all denna tid, jag kan sova när jag är 60-70, inte nu. jag försöker hela tiden motivera mig till att sätta mig ner i full koncentration och fokusera på att promota vårt band, men det är sjukt svårt.
svårt att över huvud taget finna de små bevisen av att man kommer någonstans. men som sagt, 60-70 där har ju gränsen gått för jävla långt, så jag antar att det finns tillräckligt med tid kvar till försök.
idag är mitt mål att registrera oss på vartenda forum som finns för osignade artister och hädanefter ha fullständig koll och uppdatering på dem.

igår natt fortsatte jag även min bunuel-trip och såg Le fantôme de la liberté.
alla borde skaffa sig en Luis Bunuel-box och plocka fram sådär in på småtimmarna.

lyssna sönder Syd Barretts två soloskivor med! bara gör det!


ep 2009

/ johnny wonka

Kommentarer
Postat av: Nitsrek

det ska nog gå vägen för er.

2009-10-01 @ 13:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0