det bredstilta

Börjar det här inlägget med att tacka och krama om Borås Tidning för tipset om denna blogg på Nöjessidorna i dagens tidning.

Gårdagen blev grymt konstig som förväntad. Begravningen är över nu iaf. och det känns lite lättare.
Igår var kvällen inför planen att filma och spela in vårt rep. Det gjorde vi och resultatet av vårt rep var det mest kaotiska jag har varit med om, ingenting stod rätt till. Nya tag till det där på Söndag.
För att vara en skev Fredag så slutade det ändå upp finfint i goda vänners lag.
I replokalen Lyssnades det endel på brasilianska Os Mutantes och Blk Jks.

The Wolf Verines Nyheter:
Vi har börjat leta efter ett supportband till oss i Tyskland. Tyskland har många intressanta akter att leta fram, det är ingen lätt uppgift men det ser ut som om vi vill ha en supportakt med lite mer inriktning på elektroniska inslag, detta är ju dock ej nödvändigt, men vi ska nog inte leta efter något som är och jagar på samma vatten som vi är, man vill ju ge besökarna ett fint paket med många överraskningar istället för en enda stor, som i mängd kanske känns alldeles för monoton. Jag menar vi är ju inte någon Elvis Presley-akt som kan räkna med en gigantisk fanskara som pallar flera timmar med en osignad akt. Även om jag vill att det ska vara så, så får man enbart invänta den stunden. haha. Den kanske aldrig kommer eller så kanske den gör det, jag är nöjd ändå.

Vi har börjat spåna lite på chaufför inför vår Tysklandsresa. Sanningen är ju den att ingen av oss i bandet har körkort, fett med fail på den! Så går det när man är upptagen med att vara punkrocksrebell och skita i sysslor som egentligen enbart främjar egot, för just nu är vi tvunga till att ta till egot. Vore ballt om vi alla fyra tog en intensivkurs och fixade det där direkt. Så slipper enskilda personer bli lidande av det där i framtiden, jag menar det känns inte så najs att sitta och vara onykter i passagerarsätet under tiden som din vän kör. Jag försöker undvika sådana situationer så ofta som det går, känslan av att inta parasitens roll är varken kul eller inspirerande. Så länge det inte sker med en såndär "Bukowski-glimten i ögat", känner du igen det där så inta enbart lyxens tron och luta dig tillbaka och sug, vampyrjävel.

Jag har en vision av att testa på att laga något ballt ur det Kubanska eller Latinamerikanska köket idag.
Under tiden det här blir författat så spånar jag igenom en massa recept ur en kokbok som jag fick av min "svärmor" Monika, julen 2006. Till det vankas det hyrfilm, rödvin och massa skivor. Jag antar att jag är ganska lyckligt lottad ändå. Skulle likagärna kunna vara en såndär förälder, för att citera Jonas, som bestämmer mig för att unna mig något extra till helgen "jag unnar mig en pizza" - tänker alla då.
nej förfan. om jag vågar så unnar jag mig Kubanskt idag.

Tog mig för uppgiften att se Dom kallar oss Mods del 3 "Det sociala arvet" Idag.
Ni känner säkert igen känslan av att se de där filmerna, skönt att de finns till hands ibland ändå.
Del 2 är nog den mest effektiva drog-upplysningsfilm jag har sett, helt utan att peka med Moralpekpinnar. Den filmen rymmer även grymt mycket kärlek.
Del 1 är så vacker sett till perspektivet av vänskap som sätts på spel pga. ideal.
Sverige har ibland lyckats med snygg filmproduktion. Kolla bara på Farväl Falkenberg eller Om jag vänder mig om. Jag älskar den där Dom kallar oss Mods-Boxen, alla borde skaffa den.

Ta hand om er ni triviala helgskämpar som alltid stannar kvar längst på efterfesterna.
Jag är med er! Det vet ni, ni känner ju mig.

Kommentarer
Postat av: monicann

Ja men se, det var då en raaar svärmoder!!

2009-10-11 @ 00:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0