ham on rye

The Wolf Verine - kommande spelningar:

17/12/2009 - Lades (Copenhagen, Dk)

4/3/2010 - Duncker Club (Berlin, DE)

6/3/2010 - Arcanoa (Berlin, DE)

?/3/2010 - Tacheles (Berlin, DE)


Att vakna upp och sätta sig framför datorn är aldrig särskilt ballt.
Men när du blir slagen i ansiktet med ett ordentligt "VAKNA"-slag och du ser att någon erbjuder dig en spelning i Berlin på datorskärmen så blir morgonen genast ballare än ballast.

Just nu dricker jag apelsin-te, lyssnar på Nick Drake och mår bra.
Älskar det stora trädet utanför mitt fönster som tappar flera av sina blad för varje minut som går. Jag är här om du vill ha mig, sno lite av min energi och dö inte, jag älskar ju din utsikt!

Ser ut att bli en storstädning i Replokalen idag, smutsiga fingrar och alldeles för många koppar kaffe + cigaretter.

The Wolf Verine Live på Showdown:



Helgen var sjävklart hur bra som helst, Showdown ägde och efterfesten var grym!
Jag älskar verkligen att åka iväg och spela, bara peppet i bilen är värt att dö för.
På Showdown var det oklart med tider angående soundcheck och speltid men vi var hela tiden på plats. Trots det pallar stereotyp-ljudteknikern med att jävlas och vara en "vet bäst"-kille som precis alla andra ljudtekniker i hela Sverige, hur orkar ni med er själva? Alla band är inte på ert spelställe för att ta upp flera mil av onödig plats och soundchecka i 4 timmar. The Wolf Verine har stött på alla dessa stereotyper genom åren och de blir bara fler och fler, men vi har alltid arbetat hårt för att aldrig bli ett med dem banden, vi vill bara hjälpa till så smidigt som det går och sen få göra vår grej.
Tillslut verkade även vår bestämde ljudtekniker fatta det här med, smälte ner till smör och blev hur schysst som helst. Så ja, fet tumme upp till dig ändå!
Arrangören blev grymt packad och verkade vilja ändra speltider hursomhelst under kvällens gång och alla utav oss 3 band för kvällen var väl minst sagt lite förbryllade. Men det löste sig bra och småeldade av ilska så körde vi igenom vårt set snortight och förvandlade alla ilske-tankar till tvärtom.
Sen blev det svart på Showdown och vi drog oss hem till Adam på efterfest.
När festen avtog lite och vissa gick för att lägga sig så körde Adam på en vinyl med Banco del Mutuo Soccorso som ägde. Slocknade någon gång vid 10 på söndagen, vaknade återigen någon gång innan 12 fortfarande grymt påverkad. När jag väl kom hem och lade mig i sängen så föll en sten ner från taket på mitt huvud och jag vaknade upp med smärtor och somnade om i en enda loop. Vaknade 22.17 igen och lyckades aldrig med att somna om, utan jag dygnade totalt, gick till tandläkaren och till jobbet. Lyckades iaf. trots sömnbrist natten till idag med att skriva grymt mycket musik. 

so long/ el john



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0