The Filth

Jag har aldrig känt mig så tom på uttryck som idag. Farligt.
Ska idag dra och spana in filmaffischer ur Röda Kvarns arkiv på Christian Haglunds kontor. Hoppas hitta mycket "obskyrt" och "konstigt" att flasha med i hemmet.

I Tisdags hade The Wolf Verine en riktigt bra skrivsession. Vi har mycket att arbeta på nu och sakta men säkert så växer konceptet till nya skivan fram. Vi har kastat ut bitarna av skivan i det stora havet, nu måste vi bara dyka djupt för att leta upp dem igen. Jag är glad över att vi fick ihop ett nytt parti till kommande låt av en trumpattern jag skrev för längesedan, kommer bli sjukt svårt att få ihop det bara, vi svettades riktigt hårt med det sist.

Idag ska jag spana lite på min Orange AD30 och se vad problemet är med den. Jag har kollat endel på denna sajt:
http://www.tommy-folkesson.nu/
Jag hoppas kunna lösa problemet snarast.
Kommer nog bli till att beställa nya slutrör till den.

I Söndags så var jag hemma hos skådespelaren Fredrik Nilsson och handlade skivor ur hans samling. Dock hade en bekant till mig redan varit där och nosat tidigare och lyckats få med sig hundratals BRA skivor med bla. King Crimson.

Dessa hade jag med mig hem:
Lou Reed - Berlin
Dionne Warwick - Golden hits pt.2
Genesis - Abacab
Genesis - Wind and Wuthering
Genesis - ...And then there were three
Talking Heads - Little Creatures
David Byrne - "The Catherine Wheel"
The Gun Club - The Las Vegas Story
Tears For Fears - The Seeds Of Love
John Lennon and Yoko Ono - Two Virgins
Raices - s/t
Ian Dury & The Blockheads - Do It Yourself
Jeanne Mas - Femmes D´Aujourd´Hui
Jeanne Mas - s/t
Kid Creole & The Coconuts - Tropical Gangsters
Brazil Samba Explosion - s/t ´76
Kaveret - Poogy Tales
The Beatles - Abbey Road
Bruce Springsteen - Tunnel of love
Was (not was) - s/t
Was (not was) - Born To laugh at tornadoes

...mycket smuts som ni kan se ;)
Ska fortsätta min jakt idag och kanske dra förbi Hold-On.
Ska iaf. till Knalleland och tjacka Sonic Youth´s senaste och en platta med Tangerine Dream.

Dagliga tipset:
Spana in Diamond Wrist Watch, Chll Pll och Faust första.

Hoppas på att få ner en Tv till repan idag så vi kan spana in bonuslivevideorna på King Crimson - Red (40th year anniversary).

Har lyssnat lite på Converge senaste "Axe to Fall" i veckan och jag måste säga att jag inte blev överraskad.
Tyckte att hela skivan i sitt stycke var lite av en upprepning av "No Heroes". Låtarna kommer på perfekt plats, allt är där det ska vara! gosh. Jag gillar inte säkra kort, jag vill inte veta vad jag får.
Dock hatar jag även när nissar börjar yttra sig om skivor så som jag gör just nu med, men jag låter det stå skrivet.
Jag är med Converge ändå!
Det börjar kännas lite väl slentrian med att alla dessa läckra band har gäster med på sina skivor.
Självklart förstår jag varför, det är ett slöseri att låta personer med den avslutande "touchen" utebli.
Jag blir mer överraskad om Converge släpper en skiva utan Steve Von Till som gästsångare än med.
Cirkeln sluts och vi knyter ihop alla dessa band i samma säck, och antagligen så är det bra, men jag vill ha något fräscht NU! Inte ens Dillinger Escape Plans nya videor på youtube med fokus på inspelningen av sin nya skiva lockar.
Vad är det som händer, musikvärlden 2009.
Varför har jag börjat lyssna på så mycket smuts som "SVÄNGER"?
Jag vill se George Michael som gästsångare på allas skivor 2010... men det är klart, inte ens det hade varit oväntat.
hmm. I slutändan så handlar allt om musik, jag har inte ordet.
nog om det.

Att gå utanför mitt hus lockar mer än något annat just nu.


en bild med skön färg från vår spelning på Showdown, Henriksberg.
v - h : Andrej, John, Nicke, Jocke.



dig that groove, baby.

Kommentarer
Postat av: Emma

älskar gun club!

2009-10-29 @ 15:43:40
URL: http://musikhjartanewyork.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0