Halloween - vilket stycke kläder passar bäst? Vad tycker du?

fönstret står på vid gavel och släpper in extrem panik i form av kyla.
nerpressad mot fuskläder. indränkt i svett och utan kläder.
där piskar du mig med dina stinkande händer medan jag är upptagen av fimparna som lämnats kvar på mitt golv.
så många till antal, så många som släckts.

idag är det "temadag" nr.1 och jag sitter sminkad som en häxa och dricker den första, bittra klunken av sönderbränt kaffe. någon ringde nyss och berättade för mig vad det var jag egentligen skulle göra istället för det här.
och jag litade på den personen, mer än någon annan.

det verkar som om alla utom jag räknar timmarna fram till kvällen och eldar upp sina små stycken.
ni, små svavelstickor. kan ni inte bränna mig på vägen till sjön? så jag får delta i språngmarschen.

hur kan barn bli mer skrämmande än björnar?
var fick de tag på knivar?

gosh! jag vill verkligen inte ställa upp på någonting alls just nu.
för det enda jag gör är skrattar och räknar tillbaks timmarna till igår natt.



Just det Suckers(!) and Slackers (!)
Har ni, precis som vi i The Wolf Verine redan börjat blanda bålen?
För det vet väl alla, att det här är den bästa dagen på året.

- och jag vet inte vad jag ska klä ut mig till.
Jag vill klä ut mig till en Faetter Br-version på den svartklädde Post-Punkaren och bete mig likadant därefter.
Jag ska ha plastkängor, alldeles för mycket kajal och en pin med ett stort frågetecken på. Sen ska jag tupera en svart peruk, äta Stilnoct och somna på förfesten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0