Jungle Fire

Lördagen verkar ha betalat sitt pris och verkligen alla i The Wolf Verine har insjuknat. haha. Det kom ju grymt lägligt när jag precis har varit sjuk och allt.

The Wolf Verine och Brick Club har nu Borås finaste replokal. Jag vill vara där hela tiden, det är som om vi har skapat världens ballaste vardagsrum (tycker nog vi iaf).
Var där och spelade trummor i Onsdags vilket var helt underbart, har inte övat på mitt trumspel på ett ganska bra tag nu, det har kanske enbart varit positivt då jag har plockat upp gitarren under trumabstinensens värsta perioder.

Iom. mitt hemmastannande för vila så har jag haft tid till att upptäcka nya skivor, måla och kolla många filmer.
Trots det så har jag spruckit sönder och samman för att få komma ut. Unnade mig en nattpromenad till Statoil igår, bara för att få känna på lönen. Bortkastade pengar.
Inne på Statoil satt det tre drogpåverkade slynglar och glodde på mig. När jag skulle närma mig Chips-hyllan så ställde en av dem sig i vägen för mig och flinade.
ett stort suck och slag i pannan.
Promenaden hem var inte lika kul som promenaden till Statoil, var småparanoid och febertrött.
Efter det där så var jag enbart ärlig mot mig själv och gjorde precis det jag ville göra. Lyckades måla en riktigt grotesk teckning, som jag kanske postar här om jag scannar in den.
Såg Herzogs - Cobra Verde, My Best Fiend och Almodovars - La Mala Educación.
Herzog vs. Kinski är ett fantastiskt utbyte och La Mala Educación hade många fina vändningar.

Jag har druckit upp allt te jag äger på bara några dagar, så någon slags shopping får det väl bli idag.

Har plockat upp Miles Davis självbiografi som jag köpte för ca. 20:- förra året. Det enda som är dåligt med det är att det är den svenska upplagan som är översatt av en grov dyslektiker. Eller så var det så att Miles hade problem med pennan men det väljer jag att ignorera fram tills dess att jag har kollat över innehållet i den amerikanska versionen.

Tillbaka till de hederliga tipsen som kommer att rädda helgen:
Pharoah Sanders - Tahuid
Radio Birdman - Radios Appear
Tangerine Dream - Zeit
Tim Buckley - Lorca

Ha en skön helg / John, The Wolf Verine


haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0