The Sultan of Brunei

chill´ an thrill´on tha´ beach, ya´


blev grymt sugen på Them Crooked Vultures nu. ni vet, man blir alltid lite sådär småsugen på Josh Homme efter att man har gett blanka fan i vad han har sysslat med på ett tag. såg att han auktionerar ut sin Fender Bassman Head från ´66 och sin Teisco v2 gitarr, hade man haft pengar och kunnat med så hade the fanboy i mig suttit svettig på ebay hela dagarna och inväntat rätt sekund. bara för det så får ni iaf. en fin bild från i somras då jag slumrar lite på stranden iförd en QOTSA t-shirt.
nog om det. hatar det här snacket redan.

natten till idag var grymt svart.
vi repade from. 18.00 till 03.30.
antar att det ser likadant ut idag.
gillar upplägget inför spelningen. (glöm ej fredag klockan 22.30 - live på hemgården, Borås, det utlovas Punk Rock!)

därför sitter jag nu och häller i mig svart kaffe och lyssnar på http://www.youtube.com/watch?v=WYYdli0P8YI.
önskar att jag hade tagit mig upp ur sängen lite tidigare idag, men jag är inte killen som ofta får chansen till att sova ut. oroar mig lite smått över att jag har ett tandläkarbesök imorgon vid niotiden.

igår fastnade jag rakt i en tankebana och märkte knappt att jag plötsligt befann mig på min destination.
skrek önskningar i mitt huvud om att få möta upp med mitt möte direkt.
väntan var katastrofal och jag var återigen rädd över att tappa bort mig själv någonstans där bland människoskaran som mer och mer antog skepnaden av åskådare.
feberyra i ren paranoia.
så ynkligt.
men kom då och skaka mig, väck mig.

synen av en äldre herre iförd kostym och en yngre flicka iförd röd klänning fick mig nyss att le.

dagens Johnny Two-Finger-Tips:

Can - Soon over Babaluma (skiva, 1974)
Before Sunrise & Before Sunset (filmer 1995/2004) - dessa filmer skulle jag kunna se om och om igen. jag vill fastna i dem som idelt öra. skådespelet och regin är delikat, sinnessjukt snygg.










Kommentarer
Postat av: Nitsrek

bra bild

2009-09-24 @ 18:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0