såhär i spillrorna



gårdagen var rentav kaotisk på alla sätt.
inget gjordes bättre av att jag vaknade i svart. timmar slösades på allvar och promenaden ner till stan med Andrej var grymt oklar. Borås Marknad kan vara jordens undergång personifierad.
upptäckte igår att den gamla legenden om "Marknads-Punkare" stämmer. Varifrån kommer allt detta pack? Var jag precis likadan när jag var yngre? Bara på en dag så tar de upp all plats som finns i staden. Iförda feltryckta Misfits/Sex Pistols-T-shirts och skeletthandskar. jodå visst, det ligger väl någon slags charm i detta fenomen.
men varför ser jag bara dem typ 3 gånger om året då det är Borås Marknad?
jag och Andrej gjorde seriösa försök att leta byxor inne på Face för att slippa undan spektaklet utanför.
det tog oss kanske en minut innan vi styrde raka vägen till systemet istället. efter det blev det en välförtjänt kaffe och macka på Viskan innan vi mötte upp Nicke för att loada i lokalen.
vi packade ihop allt i replokalen och fick skjuts av Nickes syster ner till Hemgården (stort tack!), dumpade allt där.
Nicke och Andrej drog iväg på äventyr.
Jag och Jocke köpte snabb-thai på spice & rice, äcklades lite i kön till kassan pga. fredags-par och tog en promenad hem till mig. mycket fin kväll till utseendet bör tilläggas. vem gillar inte vind och träd?
vi vräkte i oss käket och kollade Jeff Buckley-dokumentären: Amazing Grace. najs pepp ya´.
vin hälldes upp och Esbjörn Svensson Trios - From Gagarin´s Point of View gick varm på stereon.
känner att jag börjar föra lite för mycket av en journal här.
spolar fram till spelningen och vi var väl alla jävligt peppade.
spelningen var dock grymt jobbig. i ärlighetens namn så njöt jag väldigt lite av vår stund på scenen den här gången. hörde knappt vad som skedde däruppe heller. vår soundchecktid låg på en kvart, och vi försökte vara effektiva under den tiden. men ibland har man otur osv. igår hörde vi knappt en enda detalj på scen. det blir mer och mer vanligt med dålig tid till soundchecks, är det verkligen så viktigt att kräma på med tusen band på en kväll istället för att sprida ut arrangemangen och lägga ner mer tid på att få det att låta bra utåt och på scenen.
hursomhelst, vi framförde vårt set som denna gång var skriven mycket till fri improvisation på ett kallt och okänsligt sätt. får dock tillägga att det var grymt lärorikt som vanligt med alla mål man försöker övervinna.
antar att vår spelning igår fick bli ett avtryck i historien av en mycket arg och besviken tid för The Wolf Verine för just nu ser jag bara ljust på kommande tid. just nu finns det så mycket att åstadkomma, jag har byggt av enorma mål för mig själv inför kommande skiva. texterna betyder väldigt mycket för mig och musiken vi just nu skriver är mödomsfullt och vackert skriven. den här gången ska ingenting uteslutas, alla element av betydelse ska finnas där. ett första riktigt avslutat drömverk inför fokus på det som kommer efter det.

jag kommer att börja posta små fragment och segment från lyriken till kommande skiva och samtidigt försöka spika upp alla tankar kring dessa utdrag på väggen, ingenting förtjänar att hållas inne.
men ibland är jag rädd och springer iväg och gömmer mig. då rättfärdigar jag för mig själv att allt jag egentligen har att säga er är totalt meningslöst. det är det inte. jag försöker att inte sova.


efter spelningen igår enades vårt suck från spelningen och vi bearbetade alla funderingar hemma hos mig i lägenheten och vi enades därtill att inte spilla mer tid till denna konstiga, påträngande känsla från spelningen.
istället skålade vi i firandet och spisade riktigt bra skivor!
haha. vi planerade att ta oss vidare på fest någonstans men vi kom inte längre än till 49:an i backen. Vi fyllde på med snacks och mötte upp med André från Brick Club. Sen drog vi oss tillbaka till "lugnet efter stormen". Någon gång mot morgonkvisten dök även Viktor från jobbet upp och berättade historier, fet tumme upp!!!
lyckades tom. gå och lägga mig igår på egen bestämd tid. med andra ord, no deck!

är tråkigt förkyld och alldeles för sleten idag men jag antar att jag tänker trotsa kroppen än en gång. det vankas ju myshäng på schemat och förhoppningsvis tacos (om jag får bestämma).
är grymt pepp på ett utgångsbesök i gbg ikväll och förhoppningsvis kanske tom. säga hej till Adam med.
vi får se.
alla vet ju annars att taco & blunt är ok. haha.
vi får se.
vi får se.


dagens "hella dope" tips:
BLK JKS - After Robots och Mystery.
Grizzly Bear - Veckatimest (everyday is veckatimest day)

gräv inte för långt och täpp igen

/ Johnny Vagabond








Kommentarer
Postat av: Nitsrek

du är inte helt fel du

2009-09-26 @ 16:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0