Litegrann

Vaknade med världens trumsmatter från regnet, fönstret måste ha stått öppet natten igenom för jag frös något väldigt.
Upplevde enorma kickar på en nedsläckt promenadväg med min cykel igår. Människor överallt, sökandes efter stadsvimmel, sökandes i mörker och jag såg dem knappt, endast en meter sikt framför fronten av min cykel. Skall idag besöka ett visst spartanskt fik, vila min trötta lekamen med en kopp nybryggt och tryffeltårta. 
Gårdagen var rätt spännande rakt igenom trots att jag knappt ansträngde mig för äventyr, var på ett rätt schysst Sushiställe, blev bjuden på en kopp nyskördat, grönt té direkt importerat från någon bergsby i Japan, säkert, säkert, säkert, gott var det iallafall och jag nöjer mig där, dam(n). badade ju även i havet, det var iskallt.  
Gizelle Smith & The Mighty Mocambos - Snake Charmer (Ska låta dig få sjunga för mig dagen igenom), regnet smattrar ständigt ovanför, Water colour pad, Semesterveckor, dam(n). Jag älskar varje sekund utanför Borås. Det brukar aldrig spela någon roll vart man är, bara det inte är där. Ska tillbringa resten av veckodagarna med att leta goa ting på loppisar, käka äppelpaj och försöka sluta röka (sorry Sleepy, det är inte första gången det där kommer ur mig utan eftertanke).
Längtar tillbaks till den 45 min. långa stunden på Vivas scen i fredags, varje bandmedlem verkade bygga sitt eget lilla rum, warm & cozy, älskar vår line-up och vi borde alltid spela live med Percussion och Sax.

Veckans skivtips/Spana in:

Boohgaloo Zoo - Boohgaloo Zoo
Gizelle Smith & The Mighty Mocambos - This is Gizelle Smith & The Mighty Mocambos
The Natural Yogurt Band - Away with Melancholy
Crooklyn Dub Outernational - Certified dope vol. 4...
Twilight Circus Dub Sound System - Dub from the secret vaults
1900 - 1900
Clutchy Hopkins - The life of Clutchy Hopkins
Dirty Projectors - Bitte Orca
Spektre - Slipspace
Ambivalent - R U OK
Sly & The Family Stone - Dance to the music
Fad Gadget - Incontinent
Gang Of Four - Entertainment
Chrome - Retro Transmission
Patti Smith - Gung Ho
Saint Just- Saint Just

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0